N-VA zorgt ervoor dat kernenergie op Europese klimaatagenda blijft

Door Geert Bourgeois, Assita Kanko, Johan Van Overtveldt op 29 november 2019, over deze onderwerpen: Energiebeleid, Europees beleid
kerncentrale

Het Europese Parlement stemde deze week een niet-bindende resolutie ter voorbereiding van de COP25-klimaattop die plaatsvindt van 2 tot en met 13 december in Madrid, Spanje. De oorspronkelijke ontwerpresolutie verklaarde dat "kernenergie noch veilig, noch ecologisch of economisch duurzaam is", en stelde daarom voor een rechtvaardige overgangsstrategie te ontwikkelen voor de geleidelijke afschaffing van kernenergie in de EU.

Via een amendement wisten onder meer de N-VA-europarlementsleden Geert Bourgeois, Assita Kanko en Johan Van Overtveldt ervoor te zorgen dat het Europees Parlement kernenergie behoudt als onderdeel van zijn energie- en klimaatstrategie. Dit amendement is aangenomen tijdens de plenaire stemming en zal nu deel uitmaken van het standpunt van het parlement over het klimaatdebat.

N-VA zorgt ervoor dat kernenergie op Europese klimaatagenda blijft